Az energetikai tanúsítvány készítéséről elfeledkeztünk!

Már a szükséges papírokat intéztük a hitelhez. Sikerült ugyanis vevőt találni a lakásunkra, és csuda jó áron találni egy nagyobbat, jobb elhelyezkedéssel, annyira klappolt minden, hogy alig mertük elhinni. Természetesen hitelt kellett felvennünk az új lakás kifizetéséhez, de szerencsére nem túl nagy összeget. Már minden papíron túl voltunk, lassan az igénylőlap aláírásánál tartottunk, mikor hívott az ügyvédünk, hogy ugye nem felejtettük el az energetikai tanúsítvány készítése kérvényezését?

Az ügyintéző látta, hogy lábon kihordtam egy szívrohamot, gyorsan mutatott egy weboldalt, ahol könnyen elintézhetem – rögtön neki is ugrottam.

A kedves bevezetőt a főoldalon, ahol a cég elmagyarázza, hogy mi is az az energetikai tanúsítvány, és mi vele a dolgom, elsőre átugrottam, azonnal a megrendelés menüpontra kattintottam. Itt meg volt adva egy telefonszám, ahol visszahívást lehetett kérni, egy e-mail cím, és egy űrlap – az utóbbi mellettem döntöttem. Gyorsan beírtam a nevem, elérhetőségeimet, és a lakás pontos címét.

Ezután átfutottam az ügyintézés menetének a leírását, hogy tudjam, mire számítsak, el kell-e a tolni az adásvételi szerződés aláírását emiatt.

A leírás szerint az adataimat azonnal továbbítják a területi illetékesnek, aki leegyeztet velem egy találkozót a helyszíni felméréshez. Ezt követően lehetőségünk van kérni, hogy a hitelesített dokumentum azonosítóját küldjék el sms-ben, ez 6-12 óra a felméréstől számítva, és az alapján az ügyvéd már ki tudja tölteni a szerződést, nagyjából további 12 óra után, pedig a dokumentumot is kézhez kapjuk, és át tudjuk adni az új tulajnak.

Nagy kő esett le a szívemről, mert ahogy kiléptünk az irodából, már hívtak is, hogy mikor tudnák felmérni az ingatlant…