A korlátlan motoros jogosítvány szerzés menete és feltételei is fontos információk

Hitel tanácsadóként dolgozom, de nagyon sokszor előfordul, hogy nem az irodában találkozom az ügyfelekkel, hanem házhoz megyek hozzájuk. Igazából nem vagyok sokkal jobb, mint egy házaló biztosítási ügynök, de ez is hozzá tartozik a feladataimhoz, így nincs apelláta, időről időre el kell mennem terepre. Ahhoz, hogy leírjam, ilyenkor milyen tapasztalatokkal bővülök, valószínűleg egy vékonyabb könyv sem lenne elég, de néha a sok baj és nyűg mellett jó dolgok is ragadnak rám, például a korlátlan motoros jogosítvány szerzés menete és feltételei is így jutottak a tudomásomra, miután már nagyon elegem lett abból, hogy csak egy szürke irodai egérke vagyok, és változtatni akartam.

Valahol olvastam, hogy egy olyan figura, akit a találkozás után egy órával már nagyon le se tudnál írni, mivel annyira nem meghatározó, az sosem lesz sikeres értékesítő, üzletember. Ellenben kiváló kém válhat belőle, de ez a karrier nem fenyegetett. Szóval a lényeg, hogy ha nem villantasz valami olyan markáns személyiségjegyet, valami egyéniséget, akkor egyrészt nem is leszel olyan sikeres, másrészt hamar elfelejtenek, kevesebbre értékelnek. Vagyis egy csendes beszédű, szürke öltönyös, fekete aktatáskás fickót sokkal kevésbé vesznek komolyan, mint egy nagy hangú, néha humoros, de egyébként igen szuggesztív vezéralakot, akinek viszont az ügyfél issza minden szavát. Természetesen visszafelé is elsülhet a dolog, például az ilyen sztereotip salesmanek az értelmiségieknél sokkal kevesebb sikert érnek el, mivel ott átlátszóvá válik az álcájuk, de az egyszerűbb embereknél gyakran aratnak bombasikert. Nem kell ennyire előrehaladni, az is bőven elég, ha csak egyetlen dologgal felhívod a figyelmüket, egyvalamit nyújtasz, amitől megjegyezhetővé válsz.

Nos, belőlem pont ez hiányzott, csak egy kis irodai aktakukac voltam, aki néha beül az autójába, kimegy házhoz, ott is elmondja ugyanazt az uncsi szöveget, aztán sikerrel vagy sikertelenül, de visszatér a bázisra. Ezt egy idő után kezdtem nagyon megunni, úgy éreztem, hogy valamit muszáj változtatni, mert így belebolondulok az unalomba. Egyszer aztán az egyik ügyfélnél az udvarban megláttam egy olyan gyönyörű motorkerékpárt, hogy a szemem-szám nyitva maradt. Kicsi kölyök korom óta lenyűgöztek a motorok, úgyhogy ez sem kerülte el a figyelmemet. Valószínűleg a tulajdonosának is feltűnt, mennyire lenyűgöz a gépe, mert mosolyogva mellém állt, és jó pár percig beszélgettünk csak és kizárólag a motorokról, motorozásról. Mivel nekem sajnos vissza kellett mennem az irodába, így elnézést kértem tőle, gyorsan ledaráltam számára az anyagot, természetesen úgy, hogy a végén még maradjon egy kicsi idő. Érdekeltek a korlátlan motoros jogosítvány szerzés menete és feltételei, mert úgy éreztem, ez az, amire szükségem van ahhoz, hogy hosszú távon folytatni tudjam ezt a munkát. Az idősödő úr, akinél voltam készségesen a figyelmembe ajánlott egy honlapot, ahol minden olyasmit megtalálhatok, amire szükségem lehet a témában.

A korlátlan motoros jogosítvány szerzés menete és feltételei

Miután visszatértem, még hosszasan gondolkodtam a hallottakon. Az egyik első dolgom volt a telefonomba és a laptopom böngészőjébe is elmenteni a nekem ajánlott motorjogositvany.com oldalt, hogy nehogy véletlenül elfelejtsem, és a végén még elvesszen a lelkesedésem. Hazafelé is csak ekörül járt az agyam, és otthon az egyik első dolgom volt a lehető legtöbbet megtudni, ami ilyen rövid idő alatt csak lehetséges. Az ezt követő napokban sem igazán tudtam a munkára koncentrálni, a gondolataim újra és újra elkalandoztak a motorozás felé. Az estéimet pedig teljesen lekötötte, hogy minél többet tudjak meg a motorozásról, amennyire csak erőmből telik. Még a kedvenc sorozatom epizódjait is elmulasztottam miatta, de egy kicsit sem bántam. Az rögtön tisztázódott bennem, hogy ez nem lesz egy rövid folyamat, ugyanis ahhoz, hogy korlátlan, vagyis A kategóriás jogosítványt szerezhessek, előtte le kell tudom a kisebbeket is, és még akkor sem biztos, hogy megfelelően fogom tudni kezelni nagyobb gépeket. De bizakodó voltam, hiszen már egy robogó is komoly előrelépés lenne a jelenlegi mókuskerékből.

Mivel a korlátlan motoros jogosítvány szerzés menete és feltételei elég szigorúak, így az AM-nél kellett kezdenem. Ehhez újra le kellett tennem a KRESZ vizsgát, de nem bántam, mert néha nem árt a frissítés. A gyakorlat viszont sokkal könnyebben ment, mint amire számítottam. Lehetséges, hogy a lelkesedésem is közrejátszott, de egyszerűen annyira felszabadult érzés volt még segédmotoros kerékpárral is zümmögni, hogy régen éreztem ilyen jól magam. Miután letettem a vizsgát, már a következő héten vettem magamnak egy robogót, és azzal kezdtem el munkába járni. A többiek meg is voltak lepődve, hogy az aktatáskám mellé már bukósisakot is hozok be az irodába, mindenki körbe is csodálta a kis benzinszúnyogomat. Egy idő után rá kellett jönnöm, hogy a költségeimnek is sokkal jobbat tesz, hogy nem autóval járok, mivel ez lényegesen kevesebbet fogyaszt, és városi környezetben semmivel sem mentem gyorsabban kocsival sem, ellenben ezzel még parkolni is sokkal könnyebb.

A következő lépcső az A2 jogosítvány volt, ennél már kicsit jobban küszködtem, hiszen egy 125 köbcentis motoron sokkal jobban oda kell figyelni, lényegesen összetettebb a kezelése. De ez is sikerült, és a robogómat is lecseréltem egy nagyobb, városi motorra. Ez is még eléggé robogó jellegű volt, viszont már jóval komolyabb blokkal. Egy több, mint dupla akkora hengerűrtartalmú gép jobban is megy, de nagyobbat is lehet vele esni. Itt már beruháztam motoros ruházatra is, de szerencsére a korábban nekem ajánlott oldalról lehet egy olyan kuponcsomagot letölteni, amivel friss jogsisként kedvezményesen tudok egy ruházati áruházban felszerelést venni magamnak. Igazából a zakó és a motoros dzseki nem összeférhetetlenek, viszont ha netán valami baj történik, akkor jóval többet véd, mintha csak öltönyben furikáznék.

Még hosszú út áll előttem, hogy végül meg tudjam szerezni amit kitűztem célul, a korlátlan motoros jogosítvány szerzés menete és feltételei pedig továbbra is elég szigorúak ahhoz, hogy ne tudja bárki csak úgy egyik napról a másikra letenni, de ez alapvetően nem is baj. Azzal sem értek egyet, mikor a gazdag gyerekek friss jogosítvánnyal irtóztató erős, drága sportkocsikkal kezdenek száguldozni, elég sok baleset is történik ebből. Pláne, ha egy nagy motorról van szó, fokozottan vigyázni kell. De jó úton haladok, jövőre már az A1 motor jogosítvány következik, utána pedig, ha minden jól megy, akkor 1-2 éven belül az A. Már így is úgy tartanak számon az ügyfeleim, mint a motoros tanácsadót, akinek az érkezését már messzire hallani lehet. Ráadásul még egy téma van, amiről a lehetséges ügyfelekkel beszélgetni lehet, és amivel további szimpátiájukat nyerhetem el. Érdekes módon azóta a sikeres üzletkötéseim száma is megnőtt, és nem úgy indulok el egy címre, hogy a fogamat szívom, hanem azzal az érzéssel, hogy végre ismét ráülhetek a motoromra.